Povodom dopisa Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS kojim se u roku od tri dana traži mišljenje, između ostalih, i Sindikata, a od nastavnika putem ankete, o skraćivanju trajanja nastavnog časa sa 45 na 40 minuta, SSVOONK BiH Kantona Sarajevo izdaje sljedeće saopćenje:
Malo je reći da smo ostali zatečeni aktom koji je sadržavao samo jednu informaciju, skraćenje nastavnog časa za 5 minuta. Na prvi pogled ništa sporno u 5 minuta, ali onda se ustanovi da nema nikakvog obrazloženja, stručnih analiza niti pozitivnih primjera iz školskih sistema koji praktikuju časove kraće od 45 minuta. Iz elektronskog medija saznajemo, iz intervjua sa Ministricom, da bi “eventualni višak vremena dobro došao za suportivne programe, aktivnosti i sadržaje kojima postižemo cjelovit razvoj učenika” Saznali smo i: “Način realizacije nastave u vrijeme pandemije pokazao nam je da postoji veliki nivo fleksibilnosti u procesu podučavanja”. Pitanja koja se sama nameću: Zašto o tome nije bilo riječi u dostavljenom aktu? Da li je u pitanju ishitrenost, površnost, skrivena namjera, nepoštivanje sagovornika ili procjena da je sve ovo i ne baš toliko bitno! Nije nam poznato da je kurikularna reforma predvidjela skraćivanje časa, a također nemamo nikakve pokazatelje da su nastava u pandemiji i iskustva u vezi s tim ukazivala na to da bi trebalo skraćivati trajanje časa.
U trenutku kada se srednje obrazovanje u Kantonu Sarajevo odvija između ostalog prema pedagoškim standardima i normativima iz 2004. godine, kada škole i prema tom 19 godina starom aktu nemaju iste uslove za izvođenje nastave, od propisane temperature u učionicama i radnom okruženju do istog kvaliteta opreme, nastavnih sredstava i pomagala. Kada se postignu isti uslovi za rad svih nastavnika, tada pitanje o 5 minuta kraćem času može biti detalj koji će eventualno napraviti razliku za cjelovit razvoj učenika.
Za mišljenje Sindikata, iz ugla radnopravnog statusa, potrebne su sljedeće informacije od strane inicijatora:
Šta će se desiti sa 90-120 minuta “eventualnog viška vremena koji će se pojaviti? Da li se ide na povećanje nastavne norme nastavnika? Da li se uvode nove radne obaveze? Ako da, koje?
Podsjećamo Ministricu da sc sve aktivnosti, nastavne i vannastavne, moraju prethodno osmisliti, standardizirati i, na kraju, NORMIRATI!
Ukoliko je namjera Ministarstva, koju očito ne prati nikakva ozbiljna naučna i stručna argumentacija, pokušaj povećavanja nastavne norme (što se već dugi niz godina zagovara), Sindikat se odmah odlučno suprotstavlja toj namjeri.
Na kraju, upoznajemo vas i sa mišljenjem jednog roditelja učenika srednje škole koji nam se obratio:
“Apsolutno se protivim svim proizvoljnim promjenama koje se u posljednje vrijeme dešavaju u obrazovanju koje nisu jasno iskomunicirane ili zasnovane na bilo kojem, nama poznatom naučnom radu i istraživanju, nisu naučno utemeljene kod nas i nemaju jasne dugoročne pokazatelje.”
Srdačan pozdrav!